בדיקת ראיה עושים רק אצל אופטומטריסטים מורשים

אופטומטריסטים אמנם אינם רופאים, אולם גם כך מדובר במקצוע רגיש אשר כרוכה בו אחריות רבה. 
בהתאם כל מי שרוצה לעסק באופטומטריה זקוק לרישיון שאותו מנפיק משרד הבריאות, וההמלצה הגורפת לכל מי שזקוק לשירותים שמעניקים אנשי מקצוע אלה היא להגיע אך ורק אל אופטומטריסטים שקיבלו אישור מטעם משרד הבריאות לעסוק במקצוע זה. 
לכן בכדי לבצע בדיקת ראיה לחידוש הרישיון נדרש לעבור רק אצל אופטומטריסטים מורשים משרד התחבורה בישראל.

איך הופכים אופטומטריסטים מורשים? 

אופטומטריסטים מורשים הם מי שלמדו את מקצוע האופטומטריה ולאחר מכן עברו את בחינות ההסמכה שאותן עורך משרד הבריאות.לימודי אופטומטריה – אשר מתקיימים בארץ בשני מוסדות אקדמיים, מכללת הדסה (שמציעה לימודי תואר ראשון באופטומטריה כמו גם לימודי תואר שני בתחום) ואוניברסיטת בר אילן (שבה מוצעים לימודי תואר ראשון בלבד) – כוללים מגוון רחב של נושאים.
בין השאר לומדים מי שיהפכו להיות אופטומטריסטים מומחים אופטיקה, פיזיולוגיה, מיקרוביולוגיה, פרמקולוגיה, אפידמיולוגיה, אנטומיה, תרפיה ויזואלית, התפתחות ילדים, תפיסת ראייה, ראייה חברתית, ראייה דו עינית, אופטומטריה גריאטרית, אופטומטריה קלינית ועוד.
עוד כדאי לדעת שניתן ללמוד אופטומטריה גם בחו"ל, ובמקרה זה יש להציג אישור על השלמת הסטאז' או רישיון עבודה מאותה מדינה וכן אישורי עבודה במקצוע במשך לכל הפחות שנה.
השלב הבא בדרך לקריירה מתגמלת של אופטומטריסטים מומחים הוא כאמור בחינות הסמכה, שכוללות שני שלבים ונערכות פעמיים בשנה.


מה מוסמכים לעשות אופטומטריסטים מומחים?

אופטומטריסטים מורשים מוסמכים לבצע אבחונים שונים הקשורים לעיניים ולראיה, כולל בעיות ראיה שונות דוגמת קוצר ראיה, רוחק ראיה, אסטיגמציה ועין עצלה, מחלות עיניים כלליות ובעיות נוספות (למשל בעיות מיקוד). כמו כן מבצעים אופטומטריסטים מומחים מעקב אחרי התפתחות מחלות ומצבים רפואיים בתחום הראיה והעיניים אצל מי שכבר אובחן כסובל מליקוי כזה או אחר, וזאת לצורך קביעת טיפול מיטבי בכל שלב ושלב, ובנוסף ישנם גם טיפולים לא חודרניים ספציפיים שהאופטומטריסטים מוסמכים לבצע (עבור שאר הטיפולים תינתן הפניה לרופא עיניים מתאים).
עוד תוצר נפוץ של עבודתם של אופטומטריסטים מורשים הוא מתן מרשמים למשקפיים. מי שמייצר בפועל את המשקפיים הם האופטיקאים.


למה חשוב להגיע אל אופטומטריסט מורשה?

ההגעה אל אופטומטריסטים מומחים, כלומר כאלה שהוסמכו כחוק ע"י משרד הבריאות ומורשים על-ידו לעסוק בתחום, מומלצת הן כשישנו חשש לליקוי ראיה כזה או אחר והן לצורך בדיקות תקופתיות על-מנת לאבחן בזמן מחלות הקשורות לעיניים.

בפרט מומלצת הגעה אל אופטומטריסט מורשה לכל מי שעבר או עברה את גיל 40, וזאת על-מנת שאם הם סובלים מגלאוקומה (שהינה קבוצת מחלות אשר פוגעות בעצב הראיה בעיקר עקב עלייה של הלחץ התוך עיני) היא תאובחן בהקדם ויינתן לה טיפול בהתאם.

במקרה של ליקויי ראיה יבצע האופטומטריסט המומחה את הבדיקות הנחוצות, ובהתאם יוכל להמליץ על עזרי ראיה מתאימים או להפנות את האדם אל רופא עיניים שיוכל לסייע לו ולשפר את יכולת הראייה.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כיצד למצוא חברה המספקת סנסורים למערכות האוטומציה השונות

לעצב את הבית עם וילונות גלילה

בחירת טבעות אירוסין מעוצבות